Min helg i stora drag

Ute blåser det storm. Trots det mår jag som en gud. Den jobbigaste skoldagen för denhär veckan är över och den bestod av bara tre lektioner där en va idrott. Så ni kan ju tänka er hur resten av veckan ser ut. Lovely! Just nu ligger jag i sängen och har råkat fått tag på en massa hembakat, hehe. Gott. Kvällen kommer jag spendera i sätra hos min lilla mys. Så det blir en skitbra måndag♥

I helgen hände det mycket. I fredags efter skolan åkte jag hem och mös en stund (hade kortdag, gick i skolan en timme och en kvart) När pappa kom hem runt tre tiden åkte han och jag iväg och körde bil, handlade och köpte hem käk. Så hämtade upp mamma på vägen hem och sen hem och kläka middag. Mysigt! Hade hemskt gärna fortsatt stannat hemma med dom, men hade lovat Frida att komma på hennes 18års fest. Så mötte upp Jossan och Mathilda på stan så åkte vi hem till Frida där vi firade henne. Så sjukt mycket folk, 60 stycken inbjudna. Men bara runt 30 när vi var där. Det var verkligen trevligt trots att det var mycket mycket konstigt folk. Var där någon timme innan jag tog bussen hem och sov. Jag kan ju säga att jag verkligen inte gillar stora fester något mer. Nu mera älskar jag att vara ett litet gäng på 10-12 stycken och festa ihop med kubb osv. Mysfest liksom där man känner folket! Absolut trevligaste som finns tycker jag.

I lördags vaknade jag sju. Jag kan inte fatta det själv, herregud. Jag var störtpigg kunde verkligen inte somna om. Så jag gick upp till pappa som var ute och städade för att det var städdag på området. Hjälpte han lite innan jag och Wilma gick in till mormor och åke umgicks. Resten av dagen gick åt till att fixa inför kvällen. Mamma och pappa skulle till min faster och fira dom och sova kvar. Så jag passade på att ha pinkparty med ett gäng brudar här. Tolv stycken galna tjejer blev det. Spelade kubb, lyssna musik, drack och hade det allmänt mysigt. TREVLIGT. Kvällen avslutades med fyra av brudarna med ljus, filtar, musik och te på altanen♥ Runt ett-två fick jag nattbesök av världens bästa kille.

Sorry för dåliga bilder och dålig bildkvalité. Hade inte tid till att ta varken bilder eller andvända systemkameran. Därför halvtaskiga bilder.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0